0919-8837114
سنگسابی و کفسابی
ژوئن 9, 2020

پذیرایی از مجالس و مهماندار

پذیرایی مجالس شامل چه خدماتی می شود؟

پذیرایی مجالس و رعایت اصول مواجهه با آنها از جمله اصولی است که میزبان می بایست رعایت کند . مراسم و مهمانی ها همیشه همراه با شلوغی و سروصدا است و در این میان پذیرایی از تک تک مهمان ها باید به نحوی شایسته صورت گیرد که از عهده صاحب مجلس خارج است. در زمان برگزاری مجالس مختلف نامزدی، عروسی، جشن تولد و یا مجالس رسمی و غیررسمی این دغدغه برای افراد میزبان پیش می‏آید که چطور می‏توانند به تنهایی از پس برگزاری پذیرایی مجالس بربیایند. این مجالس معمولا جزئیات زیادی دارد که موجب استرس و دلهره از به موقع انجام نشدن و بهم‏ ریختگی در مراسم می ‏شود. در تمام این مجالس و مهمانی ها، میزبان تمام سعی خود را می کند تا به بهترین نحو ممکن از میهمانان پذیرایی نماید. اما رسیدگی به همه مهمانان امری آسان نیست. به همین دلیل است که عده بسیاری، از نیروی خدماتی جهت پذیرایی مجالس خود کمک می گیرند. از این رو بسیاری از افراد از شرکت های ارائه دهنده نیرو برای پذیرایی مجالس استفاده می‏کنند تا خدمات مجالس آنان را انجام دهند و به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

خدمات پذیرایی مجالس در نقشینه سبز

  • اعزام کارگر برای پذیرایی به مهمانی و مراسم شما
  • اعزام کارگر برای پذیرایی و نیروی خدماتی مجالس در وقت تعیین‌شده از طرف شما
  • اعزام مهماندار جهت پذیرایی مجالس ترحیم، ختم و مجالس یادبود
  • اعزام مهماندار خانم جهت پذیرایی مراسم خانوادگی
  • اعزام مهماندار مجلس جهت پذیرایی جشن تولد، عقد و نامزدی
  • ارائه خدمات پذیرایی رسمی توسط مهماندار مجالس در کنفرانس‌ها، اجلاس‌ها
  • اعزام مهماندار خانم جهت پذیرایی در مراسم مهمانی، عروسی، مجالس ترحیم
  • اعزام نیروی کمکی جهت پذیرایی برای مراسم های رسمی، نمایشگاهها، غرفه ها و همایشها
  • خدمات چیدمان میز شام و سفره آرایی برای مجالس
  • خدمات سرو شام، سرو نوشیدنی سرد و گرم و تشریفات حرفه‌ای
  • اعزام گارسون، ظرفشور، کمک آشپز و …

 

 

مزایای استفاده از شرکت های خدماتی پذیرایی مجالس

۱- یکی از مزیتهای استفاده از این شرکتها، برگزاری مراسم با توجه به بودجه شما است تا با توجه به بودجه شما بهترینها را پیشنهاد دهند.

۲- مزیت دیگر مدیریت زمان است. مهمانداران این شرکتها با اطلاع داشتن از زمانبندی دقیق، تمام مراحل پذیرایی مجلس شما را از صفر تا صد در زمان مناسب انجام می دهند و بموقع از مهمانها پذیرایی می‏کند.

۳- بدلیل اینکه مهمانداران این شرکتها آموزش دیده هستند و از تجربه و مهارت کافی برای برگزاری مراسم برخوردار هستند، مراسم شما بدون کم و کاستی انجام می شود و هیچ نگرانی از بابت پذیرایی خوب و باکیفیت نخواهید داشت.

۴- با استفاده از مهماندار خانم جهت پذیرایی، وقت ارزشمندتان را به کارهای مهمتر و مهمانان اختصاص خواهید داد.

۵- به دلیل فضای رقابتی، شرکت های خدماتی پذیرایی در تلاش‌ اند تا خدمات پذیرایی مجالس را باکیفیت بهتری ارائه دهند.

۶- خیالتان از بابت کیفیت خدمات شرکت پذیرایی راحت می شود، زیرا به ‌راحتی می ‌توانید از مشتریان قبلی، کیفیت خدمات این شرکت ها را بپرسید.

وظایف مهماندار اعزامی برای پذیرایی مجالس چیست؟

  • وضعیت ظاهری مناسب و شیک
  • آشنایی کامل با نحوه پذیرایی از مهمانان
  • رعایت بهداشت فردی و عمومی
  • انجام خواسته های مهمانان با احترام و ادب
  • چیدن درست میز غذا و صندلی
  • توانایی مدیریت زمان و مکان
  • ارائه خدمات به موقع به مهمان ها
  • اطلاع از تعداد مهمانان قبل از شروع مراسم
  • کنترل مجلس تا انتهای مجلس
  • پذیرایی از مهمانان از ابتدا تا انتهای مجلس
  • جمع کردن و مرتب نمودن کلیه لوازم پذیرایی در انتهای مجلس
  • پذیرایی از مهمانان با نوشیدنی، بستنی یا میوه در حین مراسم
  • شستشوی ظروف استفاده شده در پذیرایی و تمیز کردن منزل پس از اتمام مراسم

نکات مهم قبل از سپردن کار پذیرایی مجالس به شرکت مناسب

۱- سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که دارای مجوزهای لازم از جمله جواز فعالیت، شماره ثبت، کد اقتصادی باشد، زیرا بیشتر این مراکز، مجوزهای لازم را برای برگزاری مجالس ندارند.

۲- مهمانداران شرکت خدماتی باید این توانایی را داشته باشند که به بهترین نحو ممکن مجالس را برگزار کنند. از مسائل مهمی که باید به آن اهمیت داده شود پذیرایی از مهمانها با تمامی امکانات است.

۳- به تاریخ مراسم و مدت ‌زمانی که برای انجام کارهای قبل از برگزاری مجالس دارید، توجه کنید. در این مرحله باید به میزان بودجه‌ای که برای تشریفات مجلس اختصاص داده شده است، اطلاع ‌رسانی و دعوت کردن میهمانان توجه کنید.

۴- دو روز قبل از برگزاری مجلس لیست میهمانان را آماده کنید و برای برگزاری خوب مجلس یک برنامه دقیق لحظه به لحظه بنویسید و در اختیار مهماندار بگذارید.

 

 

موارد استفاده از مهماندار خانم برای پذیرایی انواع مجالس

مهماندار خانم در مراسم هایی مانند جشن عروسی، تولد، پذیرایی مجالس، مجلس تحریم و … می تواند خدمات رسانی کند. مهماندار خانم جهت پذیرایی بسیار منظم، بادقت، خوش سلیقه و بسیار آراسته است. مهماندار خانم شرکت های خدماتی، نیرویی آموزش دیده و حرفه ای است که می داند چگونه از مهمان ها پذیرایی کند. مهماندار خانم بسیار با سلیقه، منظم و با دقت است. معمولا برای مجالس زنانه و دورهمی هایی که بانوان در آن شرکت دارند از خدمه پذیرایی خانم استفاده می شوند. به این ترتیب مهمان ها هم احساس راحتی بیشتری دارند. مهمانداران خانم از طرف شرکت های خدماتی و تشریفات مجالس معرفی می شوند و موقع حضور در مجلس، یونیفورم مخصوص به تن دارند.

مهماندار خانم در طول مراسم های جشن، عروسی، تولد، پذیرایی مجالس، مجلس ترحیم و … از مهمانان شما پذیرایی می کنند. شما می توانید از سلیقه مهماندار خانم برای چیدمان وسایل نیز استفاده کنید تا محیط را جذاب تر و با توجه به مهمانی خود بچینید. بهتر است مهماندار خانم در مجلس تردد بیش از حد نداشته باشد و فقط در مواقع لزوم  و یا هنگامی که مهمانان نیاز به کمک دارند، برای پذیرایی از مهمانان حاضر شود.

بسیاری از خانم ها تمایل دارند تا برای دیدار دوستان و آشنایان، یک مهمانی و مجلس دوستانه را در منزل خودشان به راه بیندازند. هر موضوعی می تواند دستاویزی برای یک دورهمی خودمانی باشد از صندوق های خانوادگی گرفته تا ولیمه عروسی و بازگشت از زیارت و ….. همگی برای خانم ها می تواند بهانه ای برای تدارک یک مهمانی باشد. در این مجالس با توجه به سبک و سیاق مجلس، نحوه پذیرایی هم متفاوت است. برای مثال نحوه پذیرایی و برگزاری مهمانی تولد دختر خانم ها تفاوت زیادی با برگزاری مراسم ختم انعام دارد.

برگزاری جشن تولد یکی از مواردی است که بدون کمک نمی توان از عهده برگزاری آن برآمد. وقتی برای تولد فرزندتان برنامه ریزی می کنید همه چیز باید طبق برنامه باشد. کوچکترین بی نظمی ها هم باعث دلخوری مهمان ها و صاحب جشن تولد می شود. در این مهمانی نحوه پذیرایی از مهمان ها اهمیت زیادی دارد. شاید پذیرایی به سبک و سیاق سنتی چندان برای فرزند شما خوشایند نباشد و می توانید از توانایی و سلیقه مهماندار خانم نیز استفاده کنید تا در چیدمان و تزیینات به شما کمک کند.

ختم انعام یک مراسم مذهبی است که اغلب در منزل انجام می شود. پذیرایی در منزل نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای دارد. در این مراسم مدعوین از دخترهای جوان، مادر ها و مادر بزرگ ها هم شرکت دارند. اصولا ختم انعام برای نیت و حاجات و یا طلب آمرزش اموات برگزار می شود. کسانی که در این مراسم حضور دارند در قالب یک تیم شروع به قرائت سوره انعام می کنند. میزبان در این مجالس، وقتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان ندارد. مجلس بدون پذیرایی مجلس نیز صورت خوشی نخواهد داشت. استفاده از خدمه پذیرایی خانم در مجالس ویژه بانوان نظیر ختم انعام و یا مولودی ها رواج زیادی دارد.

 

هزینه و قیمت خدمات پذیرایی مجالس

قیمت خدمات مجالس مهمانی و پذیرایی مراسم، متناسب با تعداد ساعت اعزام مهماندار مجالس و تعداد نیروی پذیرایی مجالس و نوع خدمات پذیرایی متفاوت است. کار یک مهماندار معمولا از حداقل ۴ ساعت شروع می شود و به ازای هر یک ساعت اضافه، مبلغی افزوده می ‌شود. معمولاً اجرت نیروی پذیرایی خانم و آقا به‌ صورت ساعتی محاسبه می ‌شود. یکی دیگر از مواردی که بر هزینه ها تاثیرگذار است، زمان انجام مراسم، نوع مراسم و خدمات مجالس و پذیرایی و تشریفات است.

سخن پایانی

در پایان به این نکته اشاره کنیم که هر کاری دشواری های خاص خود را دارد و ممکن است در حین انجام آن ها با مشکلاتی مواجه شویم. حال اگر این کار برگزاری مراسم باشد پس احتمال بروز مشکلات احتمالی بالاتر است. در نتیجه باید مدیریت برگزاری مراسم آنقدر دقیق باشد که در صورت مواجه شدن با هر مشکلی راه حل خوبی برای حل مشکل داشته باشد، بدون اینکه مراسم دچار کوچکترین بی نظمی شود. اگر در مهمانی‌هایی که برگزار می‌کنید، کارهای پذیرایی از مهمان را خودتان برعهده بگیرید مسلماً زمانی برای صحبت و همراهی مهمانان نخواهید داشت. اما با به خدمت گرفتن مهماندار پذیرایی مجالس در منزل تمام وظایف مربوط به پذیرایی از مهمانان را برعهده او قرار داده و خودتان با همنشینی و همراهی مهمانان، حس خوبی را در مهمانان و خودتان ایجاد خواهید کرد.بطور کلی وقتی در مجالس خود، کارهای پذیرایی را به یک شرکت خدمات پذیرایی ماهر مانند نقشینه سبز بسپارید، دیگر نگرانی از بابت پذیرایی از مهمان های خود نخواهید داشت، مهماندار خانم که جهت پذیرایی مجالس به منزل شما اعزام می شود، از مهارت لازم و کافی خدمات پذیرایی برخوردار می باشد و شما می توانید مهمانی خوبی را تجربه نمایید.

1 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    کارتون واقعا عالیه.