0919-8837114
نظافت راه پله و مشاعات
ژوئن 9, 2020
مبل شویی در محل
ژوئن 9, 2020

سمپاشی منازل و محل کار

خدمات سمپاشی تضمینی شرکت نقشینه سبز

سمپاشی خانه ساده ترین و اساسی ترین روش برای از بین بردن انواع حشرات موذی در خانه است. سمپاشی خانه با توجه به اهمیت و ضرورت آن باید با راهکارهای اصولی و به دور از آلودگی محیط زیست باشد. از آنجا که اغلب محیط منزل بسته است باید سم پاشی با حداقل دفعات و ماندگاری بالا انجام شود. یکی از مباحثی که با گرم شدن هوا مطرح می‌شود، لزوم سم پاشی در برخی اماکن و منازل است که با برخورد با جانوران موذی پیدا می‌کند. نکته مهم در این مساله این است که افراد ناآشنا با استفاده از سموم نباتی، سلامت افراد خانواده به خصوص کودکان، میانسالان، خانم ‌های باردار و بیماران قلبی، کلیوی، ریوی و … را به خطر می‌اندازند. استفاده از سموم نباتی غیراستاندارد و تایید نشده خطر سقط جنین، مشکلات پوستی، عصبی و تنفسی را افزایش می‌ دهد. شرکت خدماتی و سمپاشی نقشینه سبز به بهترین نحو ممکن این خدمات را ارائه می دهد. در هنگام سم پاشی منازل از سم لازم برای از بین بردن انواع جانداران موذی مانند مورچه، موش، عنکبوت، جوندگان، کک، کنه، کرم ها، زنبورها، موریانه، ساس، سوسک و… به گونه ‌ای استفاده می‌ شود که هیچ ضرری برای افراد خانه نداشته باشد.

 

حشرات و جانداران موذی از چه راههایی وارد ساختمان می شوند؟

حشرات و جانداران موذی مثل پشه، موش، موریانه، کک، مورچه، ساس، شته و بسیاری دیگر معمولاً برای جستجوی غذا وارد محلی می ‌شوند و یا به همراه وسایل آلوده وارد محیطی می ‌شوند و آلودگی و بیماری را همراه خود دارند که می‌توانند به انسان منتقل کنند. در خانه های قدیمی ‌حشرات و جانوران موذی از طریق چاه فاضلاب، سوراخ ها و فضاهایی که در دیوارها و وسایل خانه وجود دارد، وارد ساختمان می‌شوند چون در این فضاها رطوبت و گرمای مناسبی برای رشد و زندگی آن‌ها فراهم است. آشپزخانه نیز به دلیل مرطوب بودن و وجود موادغذایی فراوان هم محل مناسبی برای مخفی شدن حشرات موذی است. مقوا، توده لباس و غذاهای معطر حیوانات خانگی هم جزو مواردی هستند که حشرات زیادی را به دور خود جمع می کنند. آن‌ها در لباس ها مخفی شده و از تمامی ‌امکانات موجود استفاده می کنند.

آیا با روش های خانگی می‌توان از شر حشرات خانگی خلاص شد؟

روش های خانگی مختلفی برای دفع آفات و حشرات وجود دارند. مثل استفاده از گیاهان بودار مانند سیر، پیاز و حشره کش های خانگی که به صورت اسپری، قرص، پودر، مایع و افشانه در بازار وجود دارند. این روش های خانگی برای خانه های نوساز که هنوز لانه حشرات و موجودات موذی نشده اند، ممکن است مفید باشد و مانع از رشد و تکثیر آن‌ها می ‌شود. سمپاشی خانه اقدامی ‌برای جلوگیری از ورود و تکثیر حیوانات و حشرات موذی در خانه است. اما این سموم باید با دوز مناسب در محیط های بسته مانند منازل و محیط کار استفاده شوند. گاهی استفاده از سموم غلیظ در محیط خانه یا محل کار باعث ایجاد مسمومیت های تنفسی و غذایی برای انسان و حیوانات خانگی می‌شود. کیفیت سم پاشی در محیط های بسته اهمیت ویژه ای دارد زیرا استنشاق بخارهای ناشی از سم پاشی های غیراصولی باعث ایجاد بیماری های قلبی و ریوی برای اهالی خانه می‌شود. خطرات سم پاشی ساختمان با مواد شیمیایی غیر استاندارد بسیار زیاد است. اگر تخصص کافی در زمینه سموم شیمیایی ندارید هرگز اقدام به سم پاشی نکنید و از شرکتهای خدماتی و سمپاشی مانند نقشینه سبز کمک بگیرید.

سمپاشی ساختمان برای نابودی چه نوع حشرات یا موجوداتی مناسب است؟

به طور کلی سم پاشی ساختمان برای از بین بردن تمامی ‌حشرات و جانداران موذی انجام می شود اما به طور معمول سم پاشی خانه برای مارمولک، مورچه، سوسک، هزارپا، کنه، ساس و کک انجام می ‌شود. در بیشتر موارد یک بار سم پاشی کافی نیست و نیاز به تکرار آن در دوره های زمانی مختلف است. برای سم پاشی آپارتمان‌ها و خانه های قدیمی ‌روش های خانگی مؤثر نخواهند بود و لازم است برای نابودی موجودات و حشرات موذی از شرکت های معتبر خدماتی و سمپاشی مانند نقشینه سبز استفاده کنید.

سمپاشی خانه و ریشه کن کردن ساس

ساس ها موجوداتی کوچک ولی بسیار آزار رسان هستند. ساس ها همراه دیگر لوازم به داخل خانه ها راه پیدا می کنند و با سرعتی غیر قابل تصور، تکثیر می شوند. اگر روی لباسهای روشن، ملحفه ها و روتختی لکه های کوچک خون می بینید، برای سم پاشی خانه و ریشه کنی ساس به سرعت اقدام کنید. وجود ساس در منزل به خصوص برای کوکان بسیار خطرناک است.

سمپاشی و ریشه کن کردن سوسک آشپزخانه

نظافت آشپزخانه و جارو کردن خرده های مواد غذایی یک راه ساده برای حفظ بهداشت و پاکیزگی است. سوسک آشپزخانه از راه آب فاضلاب و سینک ظرفشویی بیرون می آید و از خرده های غذایی تغذیه می کند. سوسک آشپزخانه در شکاف کابینت ها، کاشی ها، سوراخ های ریز گوشه های دیوار و …. جا می گیرد. سوسک فاضلاب از کوچکترین سوراخ ها برای زندگی و قایم شدن استفاده می کند. قبل از اقدام به سمپاشی منزل باید نسبت به بستن راه ورود سوسک ها اقدام کنید. درزهای کاشی ها را بندکشی کنید، چاهک راه آب را ببندید و هر کاری که لازم می دانید را برای جلوگیری از ورود سوسک های ریز و درشت انجام دهید.

 

اقداماتی که بعد از سمپاشی خانه باید انجام دهید

پس از انجام سمپاشی لازم است تا اقدامات خاصی و به صورت جدی انجام شود. سم تا زمانی که مرطوب است می ‌تواند مسمومیت ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می ‌شود هنگام سم پاشی و تا ۴۸ ساعت بعد، کودکان زیر ۶ سال، خانم های باردار، افرادی که دچار بیماری های ریوی، قلبی، کلیوی، حساسیت و بیماری های پوستی هستند، در خانه حضور نداشته باشند. این توصیه را جدی بگیرید سعی کنید تا حد ممکن در زمان سم پاشی در منزل حضور نداشته باشید. تمام وسایل منزل در زمان سم پاشی با مایعات پوشیده شده باشند تا به سموم آغشته نشوند. پس از اتمام سم پاشی تا چند روز کلیه حیوانات خانگی را از محیط دور کنید. در و پنجره را باز کنید تا میزان زیادی از بخارهای سم پاشی خارج شود. سپس کاملاً منافذ را ببندید تا از ورود مجدد حیوانات موذی به محیط جلوگیری کنید.

عوامل موثر بر هزینه سمپاشی

  • مساحت محل موردنظر به صورت مستقیم در هزینه سم پاشی موثر است. زیرا با افزایش ابعاد محل مورد نظر، هزینه کارگر، میزان مواد مورد استفاده، استهلاک تجهیزات و زمان لازم افزایش پیدا می کند.
  • برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات سمپاشی، هزینه ای برای بازدید اولیه محل مورد نظر دریافت نمی کنند و این خدمت بازدید و مشاوره را رایگان ارائه می دهند و بعضی شرکتها هزینه ای جزئی دریافت می کنند. بازدید خانه پیش از تشخیص سم مورد نیاز ضروری است.
  • با توجه به نوع آفات، نوع موجودات و حشرات موذی، نوع مواد مورد استفاده برای از بین بردن این حشرات نیز تغییر می کند و هزینه از بین بردن این موجودات نیز تغییر می کند.
  • بعضی از حشرات و جانوران موذی، دارای ویژگی های پیچیده ای هستند و باید با رویکردها و مواد خاصی با آن ها مبارزه کرد. حتی گاهی به چند دوره سمپاشی نیاز می شود. در چنین مواردی نیز متخصصان با ارائه تجویز ویژه خود، خدماتی متناسب و معمولا قیمت بالاتری را به مشتری پیشنهاد خواهند کرد که برای تضمین دفع حشرات ضروری است.
  • در بیشتر خدمات ارائه شده از طرف شرکت های خدمات سم پاشی، نیازی به مبالغ اضافه برای ایاب و ذهاب وجود ندارد. اما در مواردی که محدوده موردنظر خارج از شهر باشد، ممکن است مبالغی برای ایاب و ذهاب نیز گرفته شود که در قیمت نهایی لحاظ می گردد.
  • یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سم پاشی، محل زندگی مشتری است. معمولا محله هایی که کیفیت بالاتری از لحاظ سطح زندگی دارند، هزینه های خدمات هم در آنها، مثل بسیاری از هزینه های رایج دیگر، بالاتر است.
  • پیشگیری کلید اصلی از بین بردن حشرات و موجودات موذی خانگی است که در هزینه های سربار خانواده هم صرفه جویی می کند. با انجام چند کار ساده مانند پوشاندن منافذ، رها نکردن ظروف کثیف در ظرفشویی، وجود خرده نان در کف آشپزخانه، بردن زباله ها به طور منظم می توانید جلوی خیلی از این هزینه ها را بگیرید.

 

سخن پایانی

سم پاشی اصولی و در بازه زمانی مناسب باعث ماندگاری بیشتر سموم و از بین بردن تعداد بیشتری از جمعیت حشرات و حیوانات موذی می ‌شود. سموم گازی نسبت به سموم مایع و جامد نیاز به مراقبت بیشتری دارند. معمولاً برای سم پاشی خانه برای سوسک و حشرات بیشتر از سموم گازی به صورت اسپری استفاده می ‌شود.نکته مهمی ‌که وجود دارد این است تمام خانه به صورت یک جا سم پاشی شود و نمی‌توان یک واحد از آپارتمان یا مجتمع را فقط سم پاشی کرد، چون نتیجه اصلی را نخواهید گرفت. در واقع سمپاشی زمانی موفق خواهد بود که از پشت بام آغاز شود و تا زیرزمین و پارکینگ و موتورخانه و سایر نقاط خانه را در برگیرد. همچنین متخصصین باتجربه شرکت خدماتی و سمپاشی نقشینه سبز با توجه به سمی که برای سم پاشی منازل شما استفاده کرده اند، موارد لازم برای اینکه بعد از سمپاشی چه باید کرد را برای شما توضیح می دهند تا کمترین آسیبی به مشتریان وارد نشود. همچنین آنها به صورت دقیق از اصول سم پاشی منازل آگاه هستند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده است