0919-8837114
اعزام سرایدار و نیروی ثابت
ژوئن 9, 2020
پذیرایی از مجالس و مهماندار
ژوئن 9, 2020

سنگسابی و کفسابی

سنگسابی و کفسابی چه خدماتی می باشد؟

سنگسابی و کفسابی از خدماتی است که شرکت نقشینه سبز ارائه می دهد. در واقع خدمات کفسابی کمک می کند تا خیلی سریع و ساده و بدون هیچگونه مشکلی کف یک ساختمان تمیز شود و دیگر نیاز به مصرف بیش از اندازه آب و یا استفاده از تجهیزات مختلف همراه با صرف انرژی بسیار زیاد نیست. همچنین تمامی خدمات مربوط به سنگسابی و کفسابی در محل و با دستگاه های پیشرفته انجام می شود که خود از مزیت های آن محسوب می گردد. در سال های اخیر و با گسترش استفاده از انواع مختلف کفپوش ها، استفاده از موکت برای مفروش کردن کل کف ساختمان به شدت کاهش یافته است. کفپوش های مختلف دارای زیبایی خاصی هستند که همین موضوع بر گسترش آن ها افزوده است. اما یکی از دلایلی که باعث شده تا کفپوش ها علاقه مندان بیشتری را به خود جذب کنند، سادگی تمیزکاری آنها است. سنگسابی و کفسابی این نوع کفپوش ها به سادگی هرچه تمام تر انجام می شود.

 

آشنایی با سنگسابی و کفسابی

سنگسابی و کفسابی از جمله خدمات ساختمان می باشد که به هنگام کدر یا خش دار شدن سنگ استفاده می شود. کفسابی به معنای سابیدن و جلا دادن سنگ می باشد که معمولا توسط افراد ماهر با دستگاه های سابزن انجام می شود. کفسابی به این معنی است که سطح سنگ به یک سطح صاف و یکدست تبدیل گردد. کفسابی انواع مختلفی دارد و برای سنگ های مختلف به دلیل ویژگی های خاص هر یک از سنگ ها، با روش های متفاوتی انجام می شود. معمولا زمانهایی که سطوح دارای آلودگیهایی باشند که پاک کردن آنها با شستن، دستمال کشیدن، استفاده از مواد شوینده قوی و.. پاک نمی شوند، بهترین کار استفاده از دستگاهی می باشد که مجهز به فرچه های گردان مخصوص است که بر حسب میزان سختی کف و نوع پوشش کار را انجام می دهند. کفسابی پارکت از جمله مواردی است که متأسفانه نادیده گرفته می شود، اما اهمیت بسیار بالایی دارد. انجام این عملیات بر روی پارکت می تواند هم بر زیبایی آن بیافزاید و هم عمر پارکت را به شدت افزایش دهد.

 

سنگسابی هم از موارد مهم مربوط به کفسابی است

سنگسابی هم از موارد مهم مربوط به کفسابی بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. در واقع با استفاده از سنگسابی، هزینه هایی که برای استفاده از سنگ در هر کجای ساختمان کرده اید را مشخص می کنید. همین موضوع می تواند هزینه و قیمت کفسابی را برای شما عادی و مقرون به صرفه جلوه دهد. استفاده از خدمات سنگسابی و کفسابی به دلیل اهمیت بالای آن مورد توجه بسیاری از افراد است. سنگسابی گرانیت و همچنین کفسابی پارکت نیز از جمله مواردی هستند که نمی توان به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. در واقع به تمام این موارد دارای اهمیت ویژه ای هستند. کفسابی و سنگسابی یکی از بهترین گزینه ها و ابزارهای ممکن برای پاک کردن لکه‌های سطحی قدیمی بر روی هر نوع سنگی هستند. همچنین مواد مختلفی که در زمان ساختمان سازی بر روی کف می ریزند، مثل انواع رنگ و چسب و … با استفاده از خدمات سنگسابی و کفسابی به طور کامل از بین می روند.

 

موارد استفاده از خدمات سنگسابی و کفسابی

  • یکی از موارد استفاده از سنگسابی و کفسابی، در ابتدای ساخت بنا است. پس از ساخته شدن یک ساختمان، مواد مختلفی بر روی دیوار و کف قرار می گیرند که باید شسته شوند و از جای خود جدا گردند. خدمات کفسابی و سنگسابی می تواند کمک کند تا در انجام تمیزکاری پس از ساخت کامل بنا، بهترین نتیجه را در ساختمان خود داشته باشید. در واقع استفاده از این خدمات در افزایش جلوه واحد ساختمانی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  • خدمات کفسابی و سنگسابی علاوه بر ابتدای احداث بنا، پس از مستقر شدن افراد در منزل نیز کاربرد دارد. اگر کف ساختمان سرامیک باشد، حتی اگر به صورت مداوم پاک شود باز هم نیاز به خدمات کفسابی سرامیک وجود دارد. با توجه به لک پذیر بودن سرامیک این موضوع برای جلوه دادن به آن بسیار مهم است.
  • موزاییک ها که عموماً در اماکن عمومی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، در هنگام موزاییک کاری، سیمان اضافی و تکه های شکسته زیادی دارند که می توانند از زیبایی کف کاسته و در برخی موارد مشکلاتی را برای ساکنان ساختمان ایجاد کنند. ساب زنی موزاییک یکی از پرکاربردترین کفسابی های مورد استفاده است.

عوامل موثر بر هزینه کفسابی و سنگسابی

  • جنس کفپوش مورد استفاده تعیین کننده نوع کار نیروی متخصص است و در نتیجه تاثیر زیادی بر هزینه انجام کار سنگسابی و کفسابی می گذارد. مشخص است که قیمت ساب زنی موزاییک با قیمت ساب زنی پارکت متفاوت خواهد بود. تفاوت قیمت به دلیل این است که کار کردن بر روی هر کدام از این موارد نیاز به تخصص خاص خود را دارد. همچنین متریال های مختلف نیاز به مواد خاص خود را دارند و همین تفاوت در هزینه این مواد می تواند قیمت خدمات را بالا یا پایین ببرد.
  • نوع کفپوش نیز در قیمت سنگسابی و کفسابی تاثیر دارد. کفپوشهای پارکت از جنس چوب درختانی مثل کاج، صنوبر و افرا هستند و در میان آنهایی که عاشق طبیعت هستند محبوبیت فراوانی دارند. این نوع کفپوش ها از حساس ‌ترین نوع در زمینه نگهداری و نظافت هستنند. کفپوش های وینیل با ترکیبات PVC ساخته ‌می‌شوند و به دلیل نصب و نگهداری و نظافت آسان‌ تر مقرون به صرفه و محبوب هستند. لمینت کفپوش شبیه به چوب است که با فشرده سازی چوب (HDF) ساخته‌می‌شوند. لمینت هم به دلیل شباهت زیادش به چوب و نصب آسان بسیار مورد توجه مشتریان خانگی و تجاری قراردارد.
  • عامل اساسی دیگر در قیمت‌ دهی سنگسابی و کفسابی، ابعاد است. کفسابی خدمتی است که بر اساس متراژ قیمت ‌گذاری می ‌شود. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات سنگسابی و کفسابی با استفاده از یک لیست قیمت واحد و بر اساس متراژ هر پروژه کار می کنند. در واقع برای این شرکت ها فرقی نمی کند که کفسابی سرامیک انجام می دهند یا قرار است عملیات ساب زنی ساختمان صورت پذیرد، در هر صورت قیمت ها بر اساس متراژ کار محاسبه می شوند.
  • در صورتی که فضای درخواستی دارای راه پله باشد، هزینه کار سنگسابی و کفسابی نسبت به فضاهای بدون پله بالاتر خواهد بود. در واقع در قیمت ‌دهی سنگسابی و کفسابی هزینه پله‌ ها بطور جداگانه محاسبه و برآورد می‌گردد.
  • همچنین قیمت خدمات سنگسابی و کفسابی در تهران با دیگر شهرها متفاوت است. خدمات سنگسابی و کفسابی در شهرهای کوچک با قیمت های کمتری صورت می پذیرد. در تهران اما قیمت ها کمی بالاتر از دیگر شهرستان ها است و این خود به دلیل وجود هزینه های اضافه در پایتخت است.

 

اهمیت انتخاب شرکت خدماتی سنگسابی و کفسابی باتجربه

انتخاب شرکت های خدماتی بانجربه برای انجام عملیات کفسابی و سنگسابی مناسب، بسیار اهمیت دارد. نباید به همان روشی که کف موزاییکی تمیز می شود، به همان روش نیز عملیات کفسابی پارکت انجام شود. علاوه بر این، جنس موادی که برای کار مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید هدفمند باشد و به صورت دقیق انتخاب شود. به همین علت انتخاب نوع کفسابی ساختمان باید با دقت و حوصله انجام شود. انتخاب کفساب هم بستگی به این دارد که کف با چه چیزی مفروش شده و هم بستگی به میزان کثیفی و تمیزی و همچنین مواد ریخته شده بر روی آن دارد. اهمیت تجربه کفساب در کار خود بسیار مهم است. در واقع افراد ماهر دقیقاً می دانند که برای شستن و انجام عملیات کفسابی یک محل از چه روش هایی و از چه موادی استفاده کنند.

سخن پایانی

کفسابی خدمتی است که در خانه ها، آپارتمان ها، شرکت ها و مغازه ها ارائه می شود. متخصصین کفسابی راه حل های متنوعی برای هر کدام از سطوح چوبی، سنگی، سرامیکی و …. دارند که بنا به درخواست مشتری و بر اساس اینکه چه مساحتی از فضا در سفارش کفسابی ثبت شده قیمت گذاری می شوند. معمولا برای انجام این خدمت نیاز به جابجایی اسباب و وسایل نیز وجوددارد که در صورت آماده نبودن فضا برای انجام کار این بخش هم توسط متخصصین انجام شده و هزینه ای را به کل کار اضافه می کند. در صورتی که جنس کفپوش و حفظ کیفیت آن پس از کار برای شما اهمیت بالایی دارد حتما از قبل این مورد را با شرکت ارائه دهنده خدمات سنگسابی و کفسابی در میان بگذارید. برخی از مشتری ها تمایل دارند بعد از نظافت کف از مواد براق کننده یا پولیش هم استفاده شود که این موضوع بر روی اجرت کلی کار تاثیر دارد و حتما متخصص باید پیش از کار در جریان قرار بگیرد. علاوه بر این موارد، سختی انجام هر پروژه نیز بر قیمت پروژه اثر می گذارد. برای مثال کفسابی یک ساختمان با گوشه های کم و تو رفتگی و بیرون آمدگی کم، قطعاً زمان کمتر و هزینه کمتری خواهد داشت. در صورتی که سابزن تجربه و اطلاعات دقیقی از نوع سنگ و نحوه سابزدن آن نداشته باشد، احتمال اینکه به سنگ کف آسیب برساند وجود دارد. برای انجام خدمات کفسابی همیشه با شرکت های معتبر در این زمینه مانند شرکت نقشینه سبز که از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه استفاده می کنند، استفاده کنید .چنانچه کفسابی به صورت دقیق و حرفه ای انجام شده باشد، اثر فوق العاده ای را به همراه دارد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده است