0919-8837114
سمپاشی منازل و محل کار
ژوئن 9, 2020
اعزام سرایدار و نیروی ثابت
ژوئن 9, 2020

مبل شویی در محل

مبل شویی با دستگاه چگونه انجام می شود؟

مبل شویی از خدمات ارائه شده توسط شرکت نقشینه سبز می باشد. در زندگی امروزی، مبلمان به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر دکوراسیون منزل تبدیل شده‌ است و در بسیاری از خانه‌ها انواع مختلف مبل را مشاهده می‌کنیم که جلوه زیبایی به فضای نشیمن خانه داده است. شستشوی مبلمان منزل یکی از مهم ‌ترین مراحلی است که در نظافت منزل و شستشو بیشترین وقت را به خود اختصاص می ‌دهد. با نزدیک شدن فصل بهار و موعد خانه تکانی، شستشوی مبل در منزل و لکه بری مبلمان از اساسی ‌ترین بخش‌های نظافت منزل محسوب می‌شوند که علی ‌رغم اینکه وقت و انرژی زیادی می ‌برد، نمی ‌توان از آن‌‌ها صرف ‌نظر کرد. بسیاری از افرادی که کودک خردسال دارند یا از حیوان خانگی نگهداری می‌ کنند در فواصل زمانی معینی از خدمات مبل شویی استفاده می ‌کنند تا مبلمان منز‌لشان همواره تمیز و مرتب بماند. علاوه‌ بر این، شستشوی مبلمان و تعمیر و لایه‌ کوبی مبل، کم‌هزینه ‌تر از تعویض مبلمان تمام می‌شود و راهی به‌صرفه‌ برای داشتن یک دست مبل نو می باشد.

 

دلایل نیاز به مبل شویی

مبل شویی توسط نقشینه سبز با استفاده از دستگاه مبل شور انجام می ‌شود. خشکشویی مبلمان توسط افراد حرفه ‌ای و متخصص انجام می‌شود. نوع سختی فرچه متناسب با جنس پارچه‌ مبلمان شما انتخاب می ‌شود، به ‌این ‌ترتیب آسیبی به پارچه مبلمان شما نمی‌ رسد. فوم‎ های سرد و گرم که در ساخت مبل استفاده می‌شود نیز یکی از دلایل انتخاب فرچه‌ های سخت و نرم می ‌باشد. مبل ‌ها و میزها بخشی از منزل ما هستند که امکان کثیف شدن آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین این‌ها از وسایل لوکس و تقریباً گران ‌قیمتی به شمار می ‌روند که امکان تعویض آن‌ها را به خاطر کثیف شدن با مشکل مواجه می‌ کند. همچنین تا زمانی که شما می ‌توانید از خدمات تخصصی شرکتهایی نظیر نقشینه سبز برای شست و شوی مبلمان استفاده کنید، تعویض آن‌ها کار اشتباهی است.

 

مبل شویی با دستگاه چگونه انجام می شود؟

بعضی از مبل شویی ها، به جای شستشو با دست، از دستگاه مبل شوری برای تمیز کردن مبلمان استفاده می کنند. یک وسیله نظافت صنعتی با دو مخزن برای آب تمیز و کثیف، نازل، کف ساز، خرطومی و موتور مکنده، اساس دستگاه مبل شور را تشکیل می دهد. دستگاه مبل شور، دستگاهی مکانیزه است که با کمک آن می توان سطوح افقی و عمودی مبل را به راحتی شست و تمیز کرد. در این دستگاه، یک مخزن برای جمع آوری آب تمیز و یک مخزن برای جمع آوری آب کثیف قرار داده شده است. این دستگاه یک موتور مکنده قوی نیز دارد که عمل مکش آلودگی ها و ذرات را انجام می دهد. تولید کف در این دستگاه، توسط کمپرسور انجام می شود. طرز کار دستگاه مبل شور به این ترتیب است که آب و فوم مواد شوینده توسط قسمت نازل دستگاه روی سطح پاشیده می شود. چیزی شبیه کف اصلاح برای مبل شویی استفاده می شود که همه آلودگی ها را جذب می کند. به همین دلیل روی سطح مبل می ماند و آلودگی ها را در خود حل می کند. به دلیل داشتن قدرت پاک کنندگی زیاد، استفاده از دستگاه، روشی بسیار عالی برای شستشوی انواع مبلمان است. برای خشک کردن و از بین بردن کف های پاشیده روی سطح مبل از موتور مکنده دستگاه مبل شور استفاده می شود. همه آلودگی ها و کثیفی ها به همراه آب و کف با دستگاه مکش می شود و به مخزن مخصوصی که برای آب کثیف روی دستگاه مبل شور نصب شده، منتقل می شود.

مزایای شستشوی مبلمان با دستگاه

تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه موجب سهولت شستشوی مبل شده است. شستشوی مبل با دستگاه به دلیل سرعت در شستشو و مکش رطوبت، تولید بوی نامطبوع در اسفنج نکرده و پاکیزگی کامل را به همراه دارد. مبل شویی در بهداشت محیط و سلامت افراد خانواده تاثیرگذار است. مبلمان از وسایل پر کاربرد است که می بایست عاری از آلودگی و میکروب باشد. دستگاه مبل شور طوری طراحی شده که همه قسمتهای مبلمان را بشوید و هیچ قسمتی از مبل ها بدون شستشو باقی نمی ماند. سهولت شستشو، سرعت شستن مبل ها و خشک شدن سریع مبلمان از مهم ترین مزایای شستشوی مبلمان با دستگاه است.

 

عوامل موثر بر هزینه شستشوی مبل

شستشوی مبل در منزل کار چندان سختی نیست، فقط کافی ا‌ست با نحوه‌ شستشوی مبل آشنایی داشته و مواد شوینده لازم برای شستن مبل را آماده کنید. اما اغلب افراد به ‌دلیل زمانبر بودن و زحمت زیادی که شستشوی مبل دارد، ترجیح می ‌دهند از خدمات شرکت های مبل شویی در منزل استفاده کنند. متخصصان مبل شویی در منزل با استفاده از بهترین مواد شوینده مبل یا شامپو فرش، دستگاه بخارشور یا دستگاه مبل شوری، جارو برقی یا دستگاه مکش و وکیوم، و پرزگیر به شستشوی مبل می‌ پردازند. به همین خاطر به ‌منظور انتخاب بهترین خدمات شستشوی مبل، به بررسی عوامل موثر بر هزینه شستشوی مبل در منزل می ‌پردازیم:

  • ابعاد مبل بر هزینه شستشوی مبل تاثیر دارد. هرچه اندازه مبل بزرگتر باشد، حجم مواد شوینده بیشتری مصرف خواهد کرد و به زمان بیشتری برای شستشوی مبل احتیاج خواهد داشت. بنابراین مستقیما بر قیمت شستشوی مبل در منزل اثر می ‌گذارد. برای مثال قیمت شستن مبل ۶ نفره با قیمت شستشوی مبل ۱۰ نفره متفاوت خواهد بود.
  • یکی دیگر از عوامل مهمی که بر قیمت شستشوی مبل تاثیر دارد تعداد پشتی ‌ها، کوسن‌ ها، تشکچه‌ ها و نشیمن‌ های مبل است. مبلمانی که کوسن و بالشتک‌ های بیشتری برای شستشوی مبل داشته باشند، به دلیل استفاده از مواد شوینده‌ بیشتر و زمان بیشتر برای شستن مبلمان، باعث افزایش قیمت شستشوی مبل در منزل می ‌شوند. همچنین اگر درخواست شستشوی مبلمان منزل، مانند نشیمن صندلی‌ میز ناهارخوری و صندلی کامپیوتر داشته باشید نیز بر قیمت شستشوی مبلمان در منزل افزوده می‌ شود.
  • اگر لکه چربی یا لکه‌ های دیگری که به سختی پاک می ‌شوند روی پارچه مبل وجود داشته باشد، هنگام شستشوی مبلمان مقدار زیادی مواد شوینده‌ برای شستن مبلمان مصرف خواهد شد و همینطور زمان و زحمت بیشتری برای مبل شویی و لکه زدایی مبل صرف خواهد شد. به همین خاطر هرچه لکه ‌های روی پارچه مبل بیشتر باشد، قیمت شستشوی مبل هم بیشتر خواهد شد.
  • یکی از عوامل دیگری که مستقیما بر قیمت شستشوی مبل اثر می‌گذارد، جنس پارچه مبل است. اگر پارچه مبل گران ‌قیمت، ظریف و حساس باشد، قطعا قیمت مبل شویی بیشتر خواهد شد. زیرا به دقت و مهارت بیشتری برای شستشوی مبل احتیاج است. در صورتی که جنس پارچه مبل چرم باشد، باید از مواد شوینده خاصی برای شستشوی مبل استفاده شده و در زمان شستن مبل، دقت بیشتری شود تا آسیبی به چرم مبل وارد نشود. همچنین اگر مبل آنتیک و عتیقه باشد و نیاز به شستن در منزل داشته باشد، نظافتچی باید به‌ خوبی نحوه شستشوی مبل با دستگاه را بلد باشد تا حین کار با دستگاه به مبل آسیبی نزند.
  • عامل دیگری که معمولا بر هزینه شستشوی مبلمان تاثیر می‌ گذارد، محله‌ ای است که قصد داشتن مبل ها را دارد. در محله‌ های گران قیمت هزینه شستن مبلمان کمی بیشتر از سایر محله‌ ها خواهد بود و معمولا هزینه باربری و حمل و نقل مبل نیز بر هزینه شستشوی مبل اضافه می ‌گردد. همچنین گاهی ممکن است برای شستشوی مبل در منزل، هزینه ایاب و ذهاب هم به مبلغ کل قیمت شستشوی مبل افزوده شود.

 

از مشخصات شرکت مبل شوی حرفه ‌ای

  • داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مبل
  • استفاده از شوینده‌های مناسب برای شستشوی مبلمان
  • کنترل درجه حرارت فوم شستشو و غلظت آن
  • نظافت محل پس از اتمام کار شستشوی مبلمان
  • پاسخگویی صریح و منطقی به مشتری

 

سخن پایانی

خدمات مبل شویی و شستشوی مبل همیشه مشتریان زیادی دارد و این سطح درخواست برای شستشوی مبلمان در فصل نزدیک بهار و با انجام خانه تکانی عید بیشتر می شود. بیشتر افراد شستشوی مبل در منزل را به حمل مبلمان به مراکز مبل شویی ترجیح می ‌دهند. که این امر در شستن مبلمان کاملا طبیعی است. شستشوی مبل نیز همانند سایر خدمات نیاز به دانش فرد دارد. همچنین در امر شستشوی مبل نیاز به شناخت پارچه‌ مبل، مواد لازمه، دستگاه شستن مبل و حتی نوع لکه ‌های مبل می باشد. شستشوی مبل در منزل با قالیشویی و شستشوی فرش متفاوت است و از مواد شوینده مخصوص مبل استفاده می‌ شود. برای شستشوی مبل در منزل خود به دنبال شرکت های خدماتی با قیمت ارزان نباشید. کیفیت انجام کار در هنگام شستشوی مبل بسیار مهمتر از قیمت آن است. شستشوی مبل، کوسن، پشتی های سنتی و هر حجمی که دارای رویه پارچه ای است در حوزه خدمات مبل شویی قرار می گیرد. اگر مبلمان کلاسیک یا مدرن دارید می توانید از خشکشویی مبل در منزل برای تمیز کردن رویه مبل ها استفاده کنید. همه قسمت های جدا شونده مبل ها، نشیمن جدا شونده، پشتی هایی که از مبل ها جدا می شوند، همگی را می توان با سرویس شستشوی مبل با دستگاه تمیز کرد. خدمات مبل شویی تنها یک سرویس فصلی و مخصوص آخر سال نیست. شما در هر زمان می توانید از شرکت های خدماتی مانند نقشینه سبز استفاده کنید. این شرکت با دارا بودن نیروهای باتجربه، شستشوی مبلمان را باکیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است