0919-8837114
نظافت شرکت و محل کار
ژوئن 9, 2020
سمپاشی منازل و محل کار
ژوئن 9, 2020

نظافت راه پله و مشاعات

نظافت راه پله دارای چه اصول مهمی می باشد؟

نظافت راه پله از مهمترین قسمت های یک ساختمان می باشد که نشان دهنده نظم و توجه ساکنان به امر نظافت و نحوه مدیریت ساختمان می باشد. زیرا اولین جایی که به هنگام ورود، مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل رفت و آمد زیاد در معرض آلودگی قرار می گیرد، مشاعات ساختمان و راه پله می باشد. نظافت و پاکیزگی یکی از مباحثی که در همه جوامع بشری مطرح است و در گذشته نیز مطرح بوده و در آینده هم مطرح خواهد بود. نظافت یعنی پاک شدن از هر گونه آلودگی ها و رسیدن به آرامشی که لازمه ساکنان خانه است. زندگی در آپارتمان و در مجاورت افراد دیگر ما را ملزم به رعایت برخی از قوانین می ‌کند تا بدین ترتیب نظم و نظافت، امنیت و آسایش تمامی ساکنان آپارتمان تأمین شود. پرداخت پول شارژ ساختمان، که قسمتی از آن صرف نظافت مشاعات و راه پله می‌شود، نمونه ‌ای از این قوانین است. نظافت منزل فقط محدود به تمیزکردن داخل منزل نیست و برای نظافت کردن مشاعات ساختمان و راه پله نیاز است که از خدمات شرکتهای نظافتی مانند شرکت خدماتی نظافتی نقشینه سبز استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد نظافت راه پله ساختمان در اختیار شما قرار دهیم.

 

چرا نظافت راه پله مهم است؟

راه پله، اولین قسمتی است که توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب می کند. افراد به محض وارد شدن به ساختمان اولین جایی که در معرض دیدشان قرار می گیرد راه پله ها بوده و در صورت کثیفی توجه افراد را جلب می کند. همچنین زیبایی و پاکیزگی راه پله، می تواند برای زیبایی ظاهر ساختمان بسیار کمک کننده باشد. راه پله جزء مهمترین قسمتهای ساختمان می باشد و رفت و آمد فراوان در این قسمت صورت می گیرد. لازم به ذکر است که تمیزی راه پله ها نقش مهمی در تمیز دیده شده ساختمان ها خواهند داشت. از این رو نظافت راه پله از موارد مهم و قابل اهمیت در نظافت ساختمان های مسکونی محسوب می‌ شود. اگر نظافت مشاعات و راه پله ها به تاخیر انداخته شود، گردوغبار و دوده اغلب در شکاف هر پله باقی می ماند و این باعث می شود که تمیز کردن راه پله، کاری بسیار خسته کننده و طاقت فرسا به نظر آید. نظافت راه پله، یکی از دغدغه های مهم ساکنین آپارتمان ها می باشد. افراد فرصت بسیار کمی دارند تا خودشان این کار را به صورت دوره ای و مرتب انجام دهند. ممکن است چند بار فرصت کنند مقابل واحد خود را نظافت کنند اما بسیار بعید است که وقت داشته باشند نظافت اصولی انجام دهند. نظافت راه پله و سایر مشاعات یک سرویس بسیار مهم و  دائمی به شمار می رود. برای همه ساکنان یک ساختمان مهم است که بتوانند از سرویس نظافت مشاعات شرکتهای خدماتی نظافتی همچون نقشینه سبز استفاده کنند.

 

خدمات نظافت راه پله و سایر مشاعات در زمینه ساختمان مسکونی

  • جارو و تی زدن پله و پاگرد و لابی
  • نظافت کف راه پله و شیشه های آن
  • نظافت لابی و محوطه فضای سبز ساختمان
  • پاک کردن کلید و پریزهای داخل پاگردهای ساختمان
  • نظافت محوطه لابی و پشت‌بام
  • تمیز کردن دیوار‌ها
  • جارو و تمیز کردن پارکینگ
  • نظافت و تمیز کردن حیاط
  • نظافت درب ورودی و آیفون ساختمان
  • نظافت داخل کابین آسانسور
  • نظافت کلیه درب های درون راه پله ساختمان
  • نظافت شیشه پنجره‌های داخلی
  • نظافت محوطه استخر، سونا و جکوزی

اصول نظافت راه پله

راه پله قسمتی است که تردد در آن زیاد است و زود کثیف می شود، به همین علت بیشتر از قسمتهای دیگر ساختمان احتیاج به نظافت پیدا می کند. هرچه راه پله منزل تمیز باشد، ظاهر منزل نیز دید زیبایی پیدا خواهد کرد. نکته ای که وجود دارد این است که نظافت راه پله همیشه باید از قسمت بالا به سمت پایین صورت گیرد و به طور معمول با جارو زدن راه پله ها از طبقات بالا به پایین شروع می شود. زیرا در طول فرآیند تمیز کردن، خاک و گرد و غبار از پله های بالایی به پله های پایین منقل می شوند و اگر شما ابتدا پله های پایینی را تمیز کنید، بعد از تمیز کردن پله های بالا، مجددا باید به نظافت پله های پایینی بپردازید. در مرحله بعد جارو زدن پارکینگ و حیاط انجام می شود. تی کشیدن و تمیز کردن پله ها و نرده های ساختمان نیز باید از طبقات بالایی شروع شود. بهتر است برای شستشوی پله ها از سطل و دستمال خیس استفاده شده و سریع نیز خشک شود تا آثار آب باقی نماند.

 

سایر اصول و نکات مهم در زمان تمیز کردن راه پله

  • برای نظافت راه پله و مشاعات قبل از هر اقدامی باید مواد شوینده مناسب جهت نظافت را تهیه کرد. برای انتخاب شوینده مناسب باید به مصالح به کار رفته در راه پله های ساختمان توجه کرد و از شوینده ای استفاده کرد که به مصالح ساختمان صدمه نزند.
  • راه پله های فرش شده از همان ابتدای کار نیاز به جارو کشی دارند. نظافت راه پله های سنگی و چوبی نسبت به پله های فرش شده کمی راحتتر است. برای نظافت راه پله های سنگی از مواد شوینده مناسب و برای راه پله های چوبی از دستمال ‌های مخصوص استفاده شود.
  • تمیز کردن نرده های راه پله نیز جزئی از وظایف کارگر خدماتی است که بایستی توسط دو دستمال خیس و خشک انجام شود. نرده ها هم اغلب گرد و خاک را به خود می گیرند. نرده ها باید کاملا تمیز گردند. سطل آبی که برای نظافت نرده های راه پله استفاده می شود، باید همواره تمیز باشد. آب کثیف، پس از خشک شدن بر روی نرده ها لکه باقی می گذارد. به خاطر داشته باشید که حتما پس از آن نرده ها را خشک کنید، زیرا باقی ماندن رطوبت می تواند موجب پوسیدگی و ایجاد کپک در نرده ها گردد.
  • از قسمت های دیگر که در راه پله نیاز به نظافت دارد و با رعایت تمام اصول به خوبی توسط نظافتچی ها انجام می شود می توان به شیشه های راه پله اشاره نمود. شیشه های راه پله باید به طور کامل از درون و بیرون آن در صورت امکان دسترسی، تمیز شود. نیروی خدماتی معمولا با یک دستمال مرطوب شیشه را تمیز کرده و سپس با روزنامه هر دو طرف شیشه را خشک می کند تا هیچ لکه ای بر روی شیشه ها باقی نماند. لبه های پنجره ها نیز نباید نادیده گرفته شوند و این قسمت ها هم جزئی از نظافت راه پله محسوب می شود.
  • تمام موارد از جمله دیوارها، پریزهای برق و … به خوبی و با رعایت تمام موارد ایمنی باید تمیز شوند و نظافت حیاط و نظافت پارکینگ هم می تواند با درخواست مشتری ارائه شود.
  • در مورد نظافت درب پارکینگ و حیاط که از ریموت استفاده می کنند باید از دستمال نم دار و سطل محتوی آب و شوینده استفاده شود. تمیز کردن دوربین ها و درب بازکن های چشمی با احتیاط بیشتری انجام شود. تجهیزات برقی بر روی درب ها و یا کنار آن ها نباید به هیچوجه خیس شود. این کار علاوه بر امکان خرابی لوازم برقی، خطر برق گرفتگی نیز به همراه دارد.
  • در مجتمع هایی که دارای آسانسور می باشند حتما درب های آسانسور تمیز و عاری از لکه باشد. درب آسانسور، فضای داخل و آینه ها به همراه کف آسانسور با دقت تمیز شود. هر گونه لکه بر روی آسانسور و آینه به خوبی دیده می شود و جلوه نازیبایی را از محوطه و مشاعات ایجاد می کند.
  • برای نظافت پشت بام نیز نیاز باید ابتدا کل محوطه پشت بام جارو گردد سپس با استفاده از شیلنگ آب کل محوطه را تمیز شستشو داد.

 

 

سخن پایانی

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، کار و مشغله های موجود، کمتر زمانی برای پرداختن به امور نظافتی مثل نظافت منزل و نظافت راه پله ها و… باقی می ماند. همچنین به دلیل اینکه اغلب خانواده ها در آپارتمان های مسکونی ساکن می باشند از این رو نظافت مشاعات و راه پله ها برای ساکنین یک ساختمان مسکونی به تنهایی مقدور نمی باشد. بهداشت محیط نقش مهمی در سلامتی انسان دارد. نظافت منازل مسکونی می تواند سطح سلامت عمومی را بالا برده و رفاه خانواده ها را تامین کند. اما باید بدانید که نظافت داخل ساختمان کافی نیست. نظافت راه پله و سایر مشاعات نیز باید جدی گرفته شود. اولین جایی که به محض ورود به ساختمان دیده می شود. مشاعات و راه پله ها است. تمیز نکردن راه پله ها و سایر مشاعات نشانه عدم نظم و آرامش در مجتمع و منازل ساختمان می تواند باشد. در این روزهای پرمشغله پیدا کردن نظافتچی مطمئن و حرفه‌ای برای نظافت منزل به مسئله مهمی تبدیل شده است. شرکت نقشینه سبز، بزرگترین شرکت خدماتی نظافتی در تهران، مجموعه‌ ای از نظافتچی های خانم و آقای متخصص و مطمئن را گرد هم آورده تا شما بتوانید بدون دغدغه و به راحتی برای نظافت منزل به نظافتچی‌ های متخصص دسترسی پیدا کنید. با سپردن کار خود به این شرکت نظافتی خواهید دید که از تمامی مواردی که موجب آسیب دیدن و وارد آمدن خسارت به ساختمان و وسایل شما خواهند شد نیز جلوگیری می شود.

 

دیدگاه ها بسته شده است