0919-8837114
مبل شویی در محل
ژوئن 9, 2020
سنگسابی و کفسابی
ژوئن 9, 2020

اعزام سرایدار و نیروی ثابت

اعزام سرایدار با رعایت چه نکاتی انجام می شود؟

اعزام سرایدار یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت نقشینه سبز می باشد. سرایداری را می‌توان یکی از مشاغل مهم ساختمان‌ها و مجتمع‌ها، ویلاها، ساختمان‌های تجاری، مرکز خریدها، پارکینگ‌ها و… نام برد. امروزه در اکثر ساختمان های بزرگ مانند مجتمع های مسکونی، اماکن تجاری، برج ها و … اعزام سرایدار برای حفظ امنیت و انجام کارهای نظافتی امری بسیار ضروری است. این موضوع باعث شده است که صاحبان یا افرادی که به نوعی با این ساختمان ها سر و کار دارند، به دنبال استخدام سرایدار مطمئن و مسئولیت پذیر باشند. شرکت نقشینه سبز یکی از شرکت های خدماتی با تجربه در تهران است که پیدا کردن سرایدار قابل اعتماد و کاربلد را بسیار آسان کرده است. این شرکت بهترین نیروهای خدماتی را در مجموعه خود دارد که همه آنها بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف گزینش، توسط نقشینه سبز استخدام شده اند. این شرکت اعزام سرایدار را با رعایت تمام نکات لازمه در زمان استخدام این نیروها انجام می دهد تا خیال شما راحت باشد.

 

انواع سرایدار:

۱- سرایدار سازمان یا شرکت که ضمن سکونت دائم در محل، عهده دار انجام کارهایی مانند سرایداری، حفاظت ساختمان، تأسیسات، لوازم و وسایل از لحاظ سرقت، خرابی و آسیب در ساعات غیراداری بوده و در ساعات اداری نیز به نامه رسانی داخلی، نگهبانی، خدمتگذاری، باغبانی و یا نظایر آن مشغول هستند.

۲- سرایدار منازل که در منزل دارای سکونت دائم است. سرایدار منازل، عهده دار انجام کارهایی مانند حفاظت ساختمان، حفاظت تاسیسات و لوازم بوده و وظایفی همچون نظافت و باغبانی را نیز به عهده دارد.همچنین انجام نظافت راه پله و مشاعات را نیز به عهده می گیرد. سرایدار منازل علاوه بر نظافت عهده دار مسئولیت نگهبانی از محل نیز است.

 

وظایف سرایدار در منازل:

  • نظافت مشاعات ساختمان شامل راهرو، راه پله، پارکینگ، کابین آسانسور و لابی
  • آبیاری باغچه، جداکردن علف های هرز و مراقبت از فضای سبز ساختمان
  • رسیدگی به تاسیسات گرمایشی، روشنایی، آب رسانی و گاز رسانی ساختمان
  • نگهبانی و حفظ اموال و دارایی ها و جلوگیری از ورود و خروج افراد غیرمجاز به ساختمان
  • سرکشی روزانه به تمامی طبقات برای اطمینان از امنیت
  • پرداخت به موقع قبض های مشاعات و فیش های مختلف
  • پیگیری و دریافت شارژ از تمام واحدهای ساختمان
  • سرکشی به پشت بام مجتمع جهت بررسی خرابی کولرها و هر گونه خرابی دیگر
  • برداشتن به موقع کیسه زباله از جلوی درب هر یک از واحدهای ساختمان و انتقال آن به بیرون
  • برف روبی بخش های بیرونی و پارکینگ حیاط مجتمع

وظایف سرایدار در شرکت ها و سازمان ها

  • انجام اموری نظیر نامه رسانی، نگهبانی، پیش خدمتی، باغبانی یا وظایف دیگر در ساعات اداری در ساختمان های اداری مانند مدارس، دفاتر پست، بخشداری ها و غیره
  • بازدید و کنترل کلیه در و پنجره ها، تأسیسات و شبکه روشنایی، حرارتی، آبرسانی، گازرسانی و سایر اموال واحد تحت نظر در پایان ساعات کار اداری
  • جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز افراد، لوازم، وسایل، وسایل نقلیه و نظایر آن در ساعات اداری و غیراداری به ساختمان یا محوطه تحت نظر
  • اطلاع فوری اتفاقات و حوادث غیرمترقبه به مأمورین انتظامی و مسئولان امور انجام اقدامات احتیاطی اولیه
  • انجام سایر امور مشابه نظیر پاسخگویی به مکالمات تلفنی، حفاظت از اماکن و تجهیزات و وسایل چاپ و تکثیر، ارسال، دریافت و توزیع نامه ها و پرونده ها بین کارکنان در صورت محدودیت حجم وظایف محوله طبق دستور مقام مافوق
  • به کارگیری روش های امداد و نجات و کمک های اولیه درمانی و اطفای حریق در صورت لزوم
  • به کارگیری سیستم های حفاظتی و امنیتی

مهارت‌‌‌‌‌ها و دوره‌‌‌‌‌های آموزشی مورد نیاز شغل سرایدار:

  • کار با شوینده‌‌‌‌‌ها
  • برقراری ارتباط موثر با دیگران
  • آشنایی با قوانین ایمنی
  • آشنایی با قوانین بهداشتی
  • اطفا حریق
  • آشنایی با سیستم های کنترل تردد
  • نگهداری گل و گیاه
  • تعمیر تجهیزات ساختمان

درباره واحد سرایداری چه می دانید؟

در شهرهایی با ساختمان های بزرگ و برج ها، حضور سرایدار از ملزومات است. حضور سرایدار در ساختمان ها ملزم به وجود یک اتاق یا سوییت به نام واحد سرایداری است. سرایدار وظیفه نگهداری و نظافت ساختمان را داشته و به دلیل اینکه ممکن است شب هنگام به وجود وی نیاز باشد، باید واحدی برای اقامت وی یا خانواده‌اش در ساختمان وجود داشته باشد. سرایدار ساکن ساختمان معمولا امنیت بیشتری را برای ساختمان به ارمغان می آورد و خیال ساکنین را راحت تر می کند. واحد سرایداری جزو مشاعات ساختمان است و در نتیجه برای هر کاری باید طبق قانون مشاعات عمل شود. به صورت کلی، یک واحد سرایداری باید حداقل ۴۰ متر مساحت داشته باشد. این واحد مانند همه منازل دیگر باید تهویه و نور مناسب داشته باشد. همچنین وجود پنجره های مناسب نیز به بهبود شرایط این واحد کمک می کند. واحد سرایداری باید دارای یک سرویس بهداشتی و حمام باشد. همچنین درست مانند یک منزل مسکونی باید ورودی خود را داشته باشد. در کل واحد سرایداری باید به شکلی باشد که امکان زندگی راحت و بدون زحمت برای سرایدار و خانواده‌اش فراهم شود. البته تمام این موارد زمانی مهم است که شما یک سرایدار مناسب و مطمئن داشته باشید. اگر به دنبال فرد مطمئنی برای انجام امور سرایداری ساختمانتان هستید می توانید از نقشینه سبز کمک بگیرید. شرکت نقشینه سبز دارای سرایدارهای باتجربه و مورداعتماد بوده و اعزام سرایدار را با رعایت تمام نکات لازمه انجام می دهد.

 

شرکت ها برای استخدام سرایدار به چه نکاتی توجه می کنند؟

فردی که تحت عنوان سرایدار و یا نگهبان از طرف کارفرما درخواست می‌شود باید از تایید و صلاحیت لازم برای انجام وظایف خود برخوردار باشد که این ویژگی‌ها را شرکت خدماتی در هنگام استخدام سرایدار و یا استخدام نگهبان برای به خدمت گرفتن آنها لحاظ می‌کند و کسانی که ویژگی‌های لازم را داشته باشند انتخاب می‌کند و اعزام سرایدار را با توجه به رعایت تمامی نکات انجام می دهد.

از جمله این نکات مهم در زمان استخدام سرایدار می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حصول اطمینان از عدم اعتیاد سرایدار به دخانیات و سایر مواد های مخدر
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • متاهل بودن سرایدار و در صورت مجرد بودن، داشتن سن بالا
  • سلامت جسمی و روحی کامل برای انجام درست وظایف محول شده
  • آگاهی به تمام قواعد و قوانین سرایداری در ساختمانها
  • آشنایی با سیستم های دوربین مدار بسته و سیسم های ایمنی مانند اطفا حریق

اعزام سرایدار از طرف نقشینه سبز دارای چه مزایایی است؟

به طور کلی سرایدار با انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن، تاثیر زیادی بر ایجاد آرامش مجتمع و ساختمان های بزرگ دارد. بنابراین فردی که مسئولیت سرایداری را بر عهده گرفته است باید از جنبه های مختلفی مورد آزمایش قرار بگیرید. انجام این کار واقعاً برای شما کاری مشکل و زمانبر است. اما اگر اعزام سرایدار از طرف شرکتهای خدماتی همچون نقشینه سبز انجام گیرد، منطقی تر است. زیرا با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد که شرکت ها در زمان استخدام سرایدار به کار می گیرند، این اطمینان را خواهید داشت که اعزام سرایدار به ساختمان شما با رعایت تمام نکات مهم انجام گرفته و سرایدار اعزام شده از هر لحاظ مطمئن و قابل اعتماد است. در واقع نقشینه سبز با اطمینانی که از نیروهای خود دارد، مسئولیت کارهای آنها را نیز بر عهده می گیرد. همچنین مزیت دیگر درخواست اعزام سرایدار از نقشینه سبز برای شما این است که نیازی به توضیحات شرح وظایف سرایدار و چگونگی عملکرد او ندارید، زیرا شرکت خدماتی نقشینه سبز قبلاً در مجموعه خود تمام این موارد را برای سرایدار توضیح داده است و بعد از این که صد درصد از عملکرد آنها مطئمن شد، نسبت به اعزام سرایدار برای شما اقدام می نماید.

 

سخن پایانی

به طور کلی سرایدار شخصی است که وظیفه دارد در یک ساختمان یا مجتمع به انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف مربوط به آن ساختمان بپردازد. در واقع سرایدار عنوان نماینده سایر افراد ساکن در ساختمان را دارد و مجموعه‌ای از وظایف و کارهای مربوط به ساختمان مانند، نظافت، حفاظت ساختمان، بررسی تأسیسات و لوازم و وسایل، جلوگیری از خرابی و آسیب و سرقت و خسارت به ساختمان در همه ساعات شبانه روز را برعهده دارد. همچنین کارهای دیگری مثل نگهبانی، خدمتگزاری، باغبانی و … نیز به عهده سرایدار است. شرکت خدماتی نقشینه سبز، اعزام سرایدار خود را با بالاترین کیفیت سرایداری جهت ساختمان های تجاری، مسکونی، برج ها و … انجام می دهد. آشنایی با مجموعه‌ ای از وظایف و مسئولیت‌های مختلف یک سرایدار در یک ساختمان یا مجتمع بسیار مهم است. وظایف سرایدار ممکن است با توجه به نوع ساختمان، اینکه تجاری باشد یا مسکونی، متفاوت باشد. باید در قرارداد سرایداری که در هنگام استخدام سرایدار تنظیم می‌شود، موارد مختلف مربوط به وظایف وی در آن قید گردد تا هر دو طرف نسبت به وظایفی که در قبال هم دارند اطلاعات به دست آورند. در ابتدای استخدام یک سرایدار هم بهتر است به صلاحیت وی توجه شود؛ زیرا هر کسی را نمی‌توان به عنوان سرایدار انتخاب نمود و فرد انتخابی باید تایید شود و هیچگونه مشکل و سوءپیشینه‌ای هم نداشته باشد. سرایدار بهتر است دقت بالایی در انجام کارها داشته باشد زیرا این امر باعث می‌شود که مدیر ساختمان و همچنین ساکنین از وی راضی باشند و قرارداد را با وی تنظیم کنند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده است